Auteur |
Message |
|
|
» dabas
Lun 03 Déc, 07 15:38, |
|
Bonjour!
Je suis un newbie ici et mon français n'est pas très bien.
Mon question est: j'ai une holga avec un 120mm film. combien de clicks je dois faire pour qu'il avance (?) un frame? je n'ai pas la fenetre rouge, parce que j'ai acheté le 35mm adaptor.
(if this is too confusing, i can write the question in english, at least it is easier for me that way )
merci! |
_________________ plastic is fantastic |
|
|
» ush
|
|
|
» dabas
Lun 10 Déc, 07 16:57, |
|
okay, in english it is.
i bought a 35mm adaptor for my holga. it brings a new back, with no red window, so the film won't get exposed through it. since i painted my holga pink and used that back, when i shoot with 120mm i cannot see the numbers on the red window because, well, i have no red window. my question is how many clicks should i do to advance to another frame? i've seen somewhere it's 34 clicks. i used 34 clicks on 4.5x6 and it has a lot of space between frames, so probably that only works for 6x6. |
_________________ plastic is fantastic |
|
|
» Deyss
|
|
|
» Manu_
Mar 11 Déc, 07 1:12, |
|
Why don't you just put back the original back? |
_________________ Je suis ici. |
|
|
» Bruno C.
Mar 11 Déc, 07 7:49, |
|
It is true that in English the site is more pleasant.
But I think that we are fast going to have it enough.
Just a remark it is what the question ?.
P.S. : God saves holg4. |
_________________ "Le futur ne s'oublie pas" (M).
Un p'tit coucou à ma galerie puis mon site et le blog. |
|
|
|
Vous ne pouvez pas poster de nouveaux sujets dans ce forum Vous ne pouvez pas répondre aux sujets dans ce forum Vous ne pouvez pas éditer vos messages dans ce forum Vous ne pouvez pas supprimer vos messages dans ce forum Vous ne pouvez pas voter dans les sondages de ce forum
|
|